Lokalahden yhdistyksiä

Tältä sivulta löydät listattuna Lokalahden alueella toimivia yhdistyksiä.

Haavaisten Vesiensuojeluyhdistys Ry

Vesiensuojeluyhdistyksemme tehtävänä on parantaa meriveden laatua alueella, joka käsittää Haavaisten saaren ympärillä olevat Ruskiavuoren, Nautholman ja Pelluodon aukkojen matalat vedet sekä Pörkinrauman ja Pitkäluodon tiepenkereen aukkojen virtaamat. Yhdistys perustettiin v 2006 ja se on ollut edelläkävijä vesien suojelun toimijana tällä seudulla. Jäsenemme, n. 150 kpl,. ovat alueen ranta-asukkaita ja Lokalahdella pysyvästi asuvia. Rehevöitymisen hillitsemiseksi ja haitallisten kasvien poistamiseksi järjestämme mm. talkoita ja haemme koneurakoita varten avustuksia viranomaisilta ja rahastoista.

Verkkosivuille tästä.

Lions Club Lokalahti

Lokalahden Lions Club on perustettu vuonna 1969.

Toiminnasta lisää heidän verkkosivuillaan.

Lokalahden koulun vanhempainyhdistys Ry

Lokalahden koulun vanhempainyhdistyksen
tarkoituksena on tukea koteja ja koulua niiden pyrkimyksessä luoda lapsille hyvä oppimis- ja kasvuympäristö
sekä edistää koululaisten tasapainoista ja monipuolista kehitystä.

Yhdistys järjestää tapahtumia ja tilaisuuksia yhteistyössä koulun kanssa. Yhdistys on aktiivinen ja kokoontuu säännöllisesti. Toiminnan runkona käytämme vuosikelloa, joka on lukukausien toimintasuunnitelma. Vuosikello on kuitenkin vain pohja, johon usein liitämme tilanteen / ehdotusten mukaan muitakin tapahtumia. Tapahtumien tuotoilla tuemme monella tavalla oppilaiden hyvinvointia osallistumalla retkien kustannuksiin ja hankkimalla koululle esim. urheiluvälineitä.

Vanhempainyhdistyksen toimintaan voit osallistua monin tavoin esim. osallistumalla vanhempainyhdistyksen kokouksiin, leipomalla buffettiin, keräämällä arpajaisvoittoja tai vaikka osallistumalla tapahtumien järjestelyjen talkootöihin.

Ota meihin yhteyttä:  lokalahden.lkv.ry@gmail.com ja seuraa meitä Facebookissa

Lokalahden Martat Ry

Perustettu 1914

Martat on kotitalousneuvontajärjestö, joka tarjoaa yhteisöllistä toimintaa, uuden oppimista ja tekemisen iloa!

Tilaisuutemme ovat avoimia kaikille. Seuraa ilmoitteluamme Uudenkaupungin Sanomissa Seuratoiminta-palstalla sekä facebookissa Lokalahden Martat ry.

Tervetuloa!

Yhteyshenkilöt:

• Puheenjohtaja Tuulia Enbom
  • Sihteeri Henna-Maija Vesola

Lokalahden Marttojen facebook-sivuille tästä.

Lokalahden Urheilumetsästäjät Ry

Lokalahden Urheilumetsästäjät ry on perinteikäs, vuonna 1952 perustettu metsästysseura. Yhdistys harjoittaa maillaan järkiperäistä metsästystä ja riistanhoitoa sekä niiden edellyttämää luonnonsuojelua ja ampumaurheilua. Pyrimme näkymään paikallisesti järjestämällä mm hirvipeijaiset maanomistajille, luontopäiviä ala-asteen koululaisille sekä yhteistyössä seurakunnan kanssa perinteisen metsäkirkon joulun alla. Verkkosivulle pääsee tästä.

Pinipajun Koulupiirin Kyläyhdistys Ry

Facebook-sivuille tästä.

MTK-Lokalahti

MTK-Lokalahti on maanviljelijöiden, metsänomistajien ja maaseutuyrittäjien paikallinen etujärjestö ja vaikuttaja Uudessakaupungissa.

Toimimme maaseudun elinkeinojen ja ihmisten parissa. Pidämme jäsenistömme puolta kunnassa sekä sidosryhmissä. Kokousten lisäksi järjestämme jäsenillemme neuvonta- ja virkistystilaisuuksia sekä teemme ruuantuotantoa tutuksi alakoululaisille maatilakummitoiminnallamme.

Lisäksi vuokraamme kuntalaisille traktorikäyttöistä klapikonetta ja betoninsekoittajaa. Yhteystiedot löytyy yhdistyksemme kotisivuilta.

Verkkosivuille pääsee tästä.

Vehmaan-Lokalahden Reserviläiset Ry

Järjestämme monipuolista maanpuolustushenkistä toimintaa - esimerkiksi ammuntaa, maastotoimintaa, liikuntaa. Vehmaan-Lokalahden Reserviläiset ry. on Vehmaan, Uudenkaupungin, Kustavin ja Taivassalon alueella toimiva Reserviläisliiton paikallisyhdistys. Yhdistyksellämme on yli 60 jäsentä. Yhdistyksen nykyinen puheenjohtaja on Esa-Ilmari Lahti. Verkkosivuille pääsee tästä.

Vehmaan-Lokalahden Reserviupseerikerho Ry

Verkkosivulle pääsee tästä.

Lokalahden Leisku Ry

Leisku on perustettu vuonna 1941.

Leisku on kilpa- ja kuntourheilun yleisseura järjestäen lähinnä kuntourheilutapahtumia.

Leiskun facebook -sivulle pääset tästä.